Friday, April 24, 2009

aku mahu memelukmu
seerat yang mungkin
meluahkan apa yang kurasa
apa yang kualami
dan apa yang terjadi
namun itu semua hanyalah
mimpi yang amat sukar menjadi realiti

aku mahu bertanya
apa salahku
apa dosaku
sehingga dirimu benci
akan diriku
pada suatu ketika dahulu
namun kau hanya membisu
dan terus membisu

aku ingin
mengadu padamu
meluahkan dan menceritakan
semua yang terjadi
namun jarak memisahkan kita
dan aku hanya pendam semua itu
di dalam hati

aku ingin menjadi sepertimu
yang kelihatan ceria dan gembira
pada zahirnya
dan aku berjaya melakukannya
namun hakikatnya
kadangkala hatiku menangis

aku mahu menjadi
seorang yang baik sepertimu

seorang yang mempunyai kesabaran yang tinggi
namun aku tidak berjaya
kerna aku bukanlah

manusia yang baik sepertimu

No comments: