Saturday, February 7, 2009

Si Baju Hijau

mengapa bukan diriku di sisimu
kenapa bukan aku yang duduk di sebelahmu
mengapa bukan aku yang berlari bersamamu seperti 2 tahun yang lalu
kenapa bukan aku yang dapat membuat dirimu tersenyum

ya!itu memang persoalan-persoalan yang bodoh
tidak perlu bertanya dan bertanya
kerna jawapannya sudah ada
tapi, sukar untukku menerima kenyataan ini
walau seberapa banyak pun aku menangis
aku percaya bahawa dirimu lagi banyak menderita
disebabkan kejahilanku suatu ketika dahulu

buntuku memikirkan apa yang perlu aku lakukan
agar kita kembali seperti dahulu kala
penatku bertanya pada diriku
adakah lagi cara agar kita kembali seperti dahulu
apa yang aku dapat hanyalah tiada cara
tiada lagi jalan yang bisa mengembalikan semua ini kepada keadaan asal

itulah kenyataan dan hakikat yang perlu aku terima
aku perlu redha dengan semua yang berlaku
tapi, Ya Allah, susah untukku menerima semua ini
ya!memang silapku, memang salahku
tapi, adakah aku terus dipinggirkan sebegini rupa
aku tidak menyalahkan dirimu
kerna memang terbukti dirimu tidak bersalah langsung
cuma aku hanya terkilan kerana aku terlalu jahil dan bodoh suatu ketika dahulu
aku tidak langsung menjaga hatimu
hanya hatiku sahaja yang aku jaga

mungkin ini balasan atas segala perbuatanku
atau mungkin ini ujian untuk diriku
berikanlah aku perasaan redha terhadap semua yang berlaku ini, Ya Allah
berikanlah aku kekuatan agar aku tabah menghadapi semua ini, wahai Tuhanku..

No comments: