Friday, May 29, 2009

di luar jangkaan

ingatkan dia camni
rupa2nya dia camtu

saya tengah cuba untuk menerima hakikat ini
saya tidak khuatir pasal diri saya
tapi, saya bimbang pasal kamu
saya takut kamu tidak dapat menerimanya
sedangkan pada saat ini kamu gembira dengan perasaan itu
apa yang perlu saya buat?
adakah saya perlu berdiam diri, berlakon seperti saya tidak mengetahui apa2?
atau saya perlu berterus-terang dengan kamu?
saya keliru untuk memilih jalan yang terbaik buat kamu

apa yang dapat saya katakan,
jangan mudah menyukai seseorang tanpa mengetahui perasaannya terhadap kamu
jangan mudah perasan dengan tingkah laku seseorang yang pada zahirnya kelihatan menyukaimu
tidak semestinya dia menyukai kamu
mungkin itu hanya ilusi kamu sahaja
atau perasaan kamu sahaja




-buangkanlah perasaan dalam hati kamu itu atau kamu akan terseksa dengan perasaan kamu itu-

No comments: