Saturday, March 21, 2009

setengah jam tadi????!

Menggeletar saya. Menggigil kepala lutut saya; sampai sekarang.

"Bila kena masuk?''
"Baru je tadi; setengah jam"
"Ishh..ishh..ishh..siang2 pun berani masuk"
"Tak sabar nak tunggu malam!"

Kemudian..seorang anggota polis datang ke rumah ayah saya.

"Saya polis. Nak check kot2 ada lalu sini ke tak"
"Bila terjadi?''
"Baru je tadi; lebih kurang setengah jam la. Tadi ada ternampak beg kat bawah tu. Tu yang nak check nie; kot2 ada pulak barang lain yang ditinggalkan"
"Dah check kat loteng rumah tu?"
"Dah check semua dah. Takde orang"
"Apa yang dia dapat?"
''Europe..US..''
"Tiga orang ek?"
"Ya; tapi seorang dah dapat dah"
"Ooo..dah bawak la"
"A ah..Baru je..Saya nie pun baru dari sana la"

Berita terkini
Pandan Perdana-3 orang penjenayah telah berjaya memecah masuk sebuah rumah yang bernombor 7 di Jalan Perdana 2/16(maybe laa.. :d) Didapati mereka telah berjaya mengambil beberapa wang Europe dan US Dolar, sebuah laptop mangsa dan juga jam tangan Rolex milik mangsa. Menurut sumber yang boleh dipercayai, mangsa tiada di dalam rumah semasa kejadian berlaku. Pihak polis mengandaikan penjenayah-penjenayah terbabit telah lama memerhatikan rumah itu. Yang mengejutkan, penjenyah-penjenayah terbabit bukan pendatang asing, sebaliknya rakyat tempatan, iaitu bangsa Cina. Walaubagaimanapun, pihak polis telah berjaya memberkas seorang penjenayah lantaran daripada tindakan pantas jiran mangsa terbabit menelefon pihak polis. Namun demikian, pihak polis sedang berusaha mencari dua orang penjenayah yang dapat melarikan diri.

FAKTA
Budak perempuan yang berumur 16 tahun masih lagi dalam ketakutan walaupun bukan rumah keluarganya yang dimasuki pencuri. Budak tersebut bernama NADZIRAH BT AHMAD..

'Camne la aku nak tido malam nie. Takut aku'




3 comments:

farah amalina said...

weh gilaaaaaaa lah !
urgh kalau aku pun aku cuak

syaf :D said...

rumah akak kene masuk pencuri ke ? ishh
sian je . soryy to hear that .

nadzirah ahmad said...

farah; tu ar psl..aku smpai tkut nk tido sorang2..aku tido ngn ayh n mak aku..hihi..


syaf; bkn umah akak..tp, umah jiran akak..but still tkut gakk..hehe..