Thursday, December 11, 2008

sajak..:D

TERPAKSA

Hanya kalimah itu
yang dapat aku ucap
yang meniti di bibirku sentiasa
yang tidak pernah aku jemu untuk menuturkannya
selagi terdaya
akan kuungkap perkataan itu
walau berulang kali sekali pun
walau dirimu benci mendengarnya
tapi
aku akan tetap menuturkannya

Kemaafan
itu yang kupinta daripadamu
itu yang kupohon daripadamu
dan itu juga yang kurayu daripadamu
moga kau dapat memberi
kemaafan itu kepada diriku
walau mungkin kemaafaan itu
akan hadir beribu tahun lamanya
akanku tunggu saat itu

Hanya harapan palsu
yang kuberikan padamu
bukan aku mahu
tapi aku terpaksa
andai kau mengerti diri ini
kau tentu tidak akan mempersoalkan
tindakan dan keputusanku
kau pasti menyokongku
tapi itu andai kau fahami diriku

Tapi
aku masih diriku yang dulu
yang masih lagi kenal
erti rindu
erti sayang
erti sahabat
erti istimewa
erti kegembiraan
aku akan cuba untuk
menetapkan hatiku
agar hatiku berada
di kedudukan yang betul-betul kukuh




keinginan & khayalanku
:D

6 comments:

Fafa Aziz said...

waalaikumusalam:)
tx for read my blog yg tak bp best^^
owh yurp2. ade surya akbar is the one yang act dalam cte mutiara tu.

actually tu fake conversation la syg:D
heee~
i fanatik sgt kat dye:)

fq said...

bl la nk dpt ad org bc sjak btl2 kt dpn mta...mngkn lbh felng nk mnghyti..

iszat said...

heee. wow akan menunggu beribu taunnyer?ishh aku xfhm laa jenis aper yg bisa membuatmu tunggu?ehem22. kejam nyer ekk. xpe. 0ne day dia kan tau aper itu kemaafan drpd seorngg yg dah lamer BERSABAR dgnnyer. n aku harpp suatu ari kaww akn bertemu DGN ORG YG LEBOHH BAIKK DARIPADAA 'ORG-YG-X-BULEYH-DISEBUT-ITU'.hee. dont be sadd kawann. ader org yg lebih sygg n memerlukan kaw weyh. bg akuu,penantiann itu lebihh baik kau serahkan kepad INSAN2 yg menerima kau seadanyer. kerana manusia ini lemahh n xsempurna oleyhh ituu wakee up! jgn tidoo lg ek. membute je kau nih. ishh saper punyerr kwann da nih. hikhikhik :DDD

ELLAtralala said...

tagged :) sile buat eh dear

Anonymous said...

giving award 4 u..sler amik

qilaraf said...

salam ziarah and salam perkenalan~
anyway tima kacih byk2 jd follower..
terharu sgt3~
huhu